Perşembe, Temmuz 06, 2006

Taksi Hikayesi - Genel

İstanbul'daki taksileri düzenlemek için bir "tasarı" hazırlandığını öğrendim geçenlerde haberlerden. İstanbul'da klimasız, navigasyon sistemsiz taksi kalmaması için çalışmalar başlatılacakmış. Ayrıca eski model araçların yenilenmesi zorunlu olacakmış. Yani elveda Şahinler Doğanlar..

Ayrıca "kısa mesafe olduğu için yolcuyu indiren", "trafik var o yönde gitmem" diyerek yolcuyu yarı yolda indiren taksicilere ceza verilmesi konusunda ciddi bir çalışma yapılacakmış. Ne güzel.

Taksicilerin en sık dile getirdiği şikayet ise, açık yolu tercih ettiği için, müşteriyi düşündüğü halde, "fazla para almakla" suçlanmaları.

Bugün, bir taksiciye yolu ben tarif ettim. Unkapanı'ndan Şişli'ye.

Navigasyon sistemini sormuştum bir taksiciye. Bana, "abi şimdi o sistemin göstereceği yolu müşteri beğenmeyecek, yine aynı tartışmalar yaşanacak.." diyerek savunmasını dile getirdi. Navigasyon belki de sadece, "bilinmesi gerektiği halde bilinmeyen caddeleri" öğretecek. Gerisi aynı hikaye olmaz inşallah.

Bir nokta daha olacak. "Klimayı açamam, camı aç" demeye devam edecek taksiciler. Yeni tasarıda bunlar için de "ceza" uygulamaları düşünülüyormuş. Ne güzel.

Hiç yorum yok: