Pazartesi, Nisan 17, 2006

Otobüs Hikayesi - Cep Tel ve ABS

Herkes bilir. Yeşil Otobüslerde "CEP TELEFONU YASAKTIR".

Aklım hala almıyor bunu. Hiç unutmam bir ara, "Cep telefonu açık olduğu için kaza yapan yeşil otobüsleri gösteren gazete küpürleri" bile astılar bu yeşil otobüslere. Çevreci ya, çekmediği kalmadı gariban otobüslerin ve ona binen yolcuların.

İlk başlarda birinin telefonu çalmaya görsün, nasıl da hakaretlere maruz kalırdı insanlar?
Ağzını açıp da bir şey diyemeyecek kadar korkak olanlar da Carlos'un annesinin bakışlarına bürünür, pis pis bakarlardı telefonu çalan kişiye...

Yalan mı?

Artık bunu aştı insanlar sanıyordum.
Geçen hafta, bir kadın bindi. Yeşil otobüs. Buraya ablasını ziyarete gelmiş herhalde, bir kadın. Durakta "parayla binebilir miyiz" diye sordu da bindi.
Birisinden aldı Ak-Bil'i, bastı, geldi parasını vermeden önce sordu, "Ne kadar?" diye.
Sorduğu kadının suratını göremedim ama yadırgayıcı bakmış olacak ki, açıklama ihtiyacı hissetti; "Ben otobüse binmiyorum da.." diye. O yüzden bilmiyormuş yani.

Neyse, verdi parasını Ak-Bil sahibine. Oturduğu gibi telefonu çaldı. Önce şöför baktı dikiz aynasından ters ters. Sonra, şöför arkasında her daim oturan yaşlı kadın (nedense hep şöförün arkasında bir yaşlı kadın oturuyo olur, ilginç) Carlos'un annesi bakışlarına büründü kadına doğru.
Kadın açtı telefonunu, konuşuyor "Haa, evet evet. Bindim şimdi, geliyorum, yoldayım" dedi. Şöför kibarca "Telefonunuzu kapatır mısınız" diyor, o sırada bakmıyor yola falan (kazaların sebebi cep telefonu değil, cep telefonu kapatın demekten yola bakmayan şöförler aslında! ) ha haha ha

Önce şöför, sonra şöförün arkasındaki aksi bakışlı yaşlı kadın, ne yapıp edip kapattırdılar telefonunu bu "otobüse binmeyen" teyzenin..

Ben de bunları izledim. Beş durak sonra inecektim zaten.

Buradan yetkililere sesleniyorum, hurafalerle insanları birbirine aşağılatmayın lütfen. Saçmalığı kesin. ABS ile cep telefonu arasındaki arasındaki bağlantıyı anlatın da, halk sizi bir güzel parçalasın!

Geçenlerde otobüste yaşlı bir amca vardı, onun beynine girdiğimde şöyle düşünüyordu: "Bizim oğlanın arabada da ABS var, ama cep telefonu ile konuşuyor. Bu otobüsün ne farklılığı var?"

Dikkati de, başka birinin "Cep telefonunuzu kapatır mısınız beyfendi" diye seslenmesi ile dağılmıştı. Canını sevenler, belediye otobüsünde bile belli ediyor kendini.

ABS'nin açılımı, tarafımdan; "Aptalların Bilmediği Sistem" olarak değiştirilmiştir!

Bu da böyle biline!

1 yorum:

Hatice Üzgül dedi ki...

Evet ben de sinir olanlardanım bu hurafeye!..
Bir kere çevremdekilere anlatmaya çalıştım, fakat kendi seslerinden beni duymadılar.

Kısıtlanmayı, başkalarını da kısıtlayabilmeyi ne kadar çok seviyoruz. Tek şuçu otobüste telefonu çalan birine hakaret etmeyi kendine hak sayanlar, o kadar vahim şeylerde pısıp susuyorlar ki.. Hayret ediyorum!

Galiba birilerine bağırabilmeyi özledik, konuşamaya konuşamaya...