Salı, Ocak 06, 2009

Hava neden soğuk?

Kar yağdığı geçtiğimiz haftalarda Mecidiyeköy'den bir taksiye bindim. Klimadan dolayı içerisi yanıyordu, dışarıda yediğim soğuktan sonra iyi gelmişti. Taksici, bıyıklı, hem cüsse hem de karakter olarak ağır bir abi :) Tabi bindiğimde hemen klasik bir diyaloğa girdim taksici ile, işte maksat muhabbet olsun bizimki.

Ben : Beşiktaş iskele.
T: Hemen yeğeenim.
Ben : Uuuvvv hava çok soğuk valla.
T: Öyle.!
Ben : Nasıl iş oluyor mu karda kışta?
T: Eh işte.. Hava soğuk diyorsun?
Ben : Evet! Değil mi? :s
T: Soğuk, peki hava neden soğuk?
Ben : İşte dünyanın güneş çevresindeki dönüşü, yeryüzü ısısı yani mevsimler vs.. (saydım saydım, ben saydıkça o "cık, deel" sözleriyle renk kattı sağolsun)
Ben : Peki hiç biri değil, neden soğuk? (ve beklenmeyen cevap içeriyi iyice soğutur..)
T: Sıcak değil de ondan!
Ben : Hmm, peki hava sıcak olduğunda da soğuk olmadığı için mi?
T: Kavradın sen bu olayı.. Zeki çocuksun..

Nasıl yaaaa, Nasıl? :s

3 yorum:

egemavisi dedi ki...

İçinde Einstein geçen o garip fıkra geldi aklıma:
"Prof: Sıcak ..... dır.
Einstein: Yanılıyorsunuz profesör. Sıcak soğuğun olmayışıdır."

lilly@work dedi ki...

Psikiyatristler derler ki, insanlar varlığını hissedemedikleri şeyleri yok olarak adlandırırmış. Taksicininki de aynı hesap sanırım. Adam size iki dakikada psikanaliz yapmış Metin Bey, anlamamışsınız :0)

buraKargın dedi ki...

Mark Twain'in sanırım, ünlü bir söz: Aptallara teşekkür etmeliyiz. 'Onlar olmasaydı biz nasıl akıllı olurduk.' Bu da o hesap sıcak olmasaydı, soğuk nasıl olurdu. Karşıtlıklardır bir şeyin varlığını varlık yapan, belki de değildir. Taksici kafamı karıştırdı! :))