Salı, Ocak 27, 2009

Taksici vs. 5 Kişi

İlk yazımı bloga ismini veren bir "otobüs" hikayesiyle yazmak isterdim. Kısmet bir taksiyeymiş...

Maslak'ta çalışan ben ve 4 arkadaşım(toplam 5 oluyoruz dikkat), öğle arasında yemek için İstinye Park'a gidelim dedik. Servis ortalıkta yoktu, araçla 5 dakikalık mesafe olduğundan yol kenarında bekleyen taksiye atladık.

Şoför "Ben 5 kişi almam." dedi. "Yasak."

Biz birbirimize bakarken inmeye razıydık. Ama şoför aracı çalıştırdı, yola koyuldu. İçimizden "Oh götürüyo galiba eheh." nidaları geçti bir an. Fakat şoför yol boyunca nasıl bir manyak olduğunu bizlere gösterdi. Dikkatinizi çekerim, 5 dakikalık bir mesafede oluyor bunlar.

Şoför Şov:

*Ben 5 kişi almam.
*Yasak zaten.
*Hiç 5 kişi almadım taksime. Almam ki.
*Hayır ya ceza yazsa polis.
*Almam ki 5 kişi.
*Amörtisörler de patlayabilir.
*Bu araç 5 kişi almaz yani ısrar etmenin anlamı yok.
*5 dakika mesafe olması farketmez ki, 5 kişisiniz bir kere.
*Araç 4 kişilik, 5 değil. Olsa alırım.

- Abi geldik tamam. Taksimetreyi de açmadın(Bu da ayrı ve ilginç bir detaydır:) ama burası en fazla 4TL tutuyor. Buyur 5TL.

*Hayır ben 5TL almam demiyorum 5 kişi almam diyorum.
*Almadım hiç.
*5 kişi bir taksiye binebilir mi?
*Allah bereket versin.
*Güle güle gençler.


Gün boyu eğlencemiz oldun 5'e takmış şoför amca. Nesin sen ya? :)

Bu arada "5" rakamının bu olayda ruhani bir etkisi olduğunu düşünüyorum...

1 yorum:

Ned Dorsey dedi ki...

Kasıtlıdır belki bu davranışlar. Hani polis çevirdiği zaman "abi bak ben de tam beş kişi olmaz diyordum" polemiğine girerek kurtarmanın planlarını yapa yapa gelmiştir.

Bana da beş satır yorum yazdırttı ama adam haa. Bravo. :)