Cuma, Temmuz 28, 2006

Dubai

Farklı bir perspektiften bakayım ben de ve yurtdışından ineklik etme manzaraları sunayım..

Genelde hele turistseniz taksiyle gezilen bir şehir. Ancak şu anda hatırlamadığım bir nedenden ötürü ki bu kısa bir mesefa olmasından dolayı olabilir otobüse binmeye karar verdim. Sırtımda çantam ve bir beyaz olarak otobüse bindim ve 10 dk kadar sürmeyen otobüs yolculuğum boyunca bu kadar hayatımda rahatsız olmamıştım. 30 - 40 kadar zenci gözlerini dikmiş bana bakıyordu. Benden başka beyaz yoktu ve edindiğim izlenim beyazların otobüsü kullanmamalarıydı. Kendimi adamların evine izinsiz girmiş biri gibi hissettim ve kan ter içinde kendimi otobüsten dışarı attım ve bir daha da en kısa mesafe bile olsa otobüse binmeyi aklımın ucundan bile geçirmedim. O kısacık sürede gözlemlediğim de kadınların kesinlikle ayakta yolculuk yapamamalarıydı. Ön sıralar kadınların, genç yaşlı gibi bir ayırımcılık yok. İsterse hayatının en enercik anında olsun isterse ayakta durmak istesin kadın bindiğinde otobüse hemen yer veriliyor ve kadın oturmak zorunda kalıyor. Ayakta da en fazla 10 kişi falan alıyorlar. Eğer bu limit aşıldıysa otobüs durakta durmuyor. Birisi inecekse ve durmak zorunda ise de yolcu binemiyor isterse 1000 kişi olsun sırada. Geçen bir yerde fotoğraf gördüm otobüs duraklarını klimalı yapmışlar.

1 yorum:

Ned Dorsey dedi ki...

Irkçıdır Dubai'nin otobüsleri,
İstemezler aralarında beyazlari,
Boş yer cok olsa bile oturtmazlar,
Hamile beyazlari bile iplemezler.

Şair-i Dubaii