Cumartesi, Mayıs 31, 2008

Taksi Hikayesi - Sigara, Nöbet tutan asker ve devamı

Geçen gün Dolmabahçe'den Levent'e gitmek üzere taksiye bindik. Üç kişiydik.
Taksiye binmeden önce yol kenarında bekleyen taksiciye boş olup olmadığını sorduk. İstekli görünmeyen şoföre bizim Savaş "biz turistlerden daha çok para vereceğiz" diye espri yaptı. Bana mısın demedi bekleyen şoför. Adam, el-kol hareketleri ile bize turist beklediğini belirtirken başka bir taksi durdu önümüzde. Meraklı bakışlarla diğer taksicinin bize ne söylediğini anlamaya çalıştı.
- "Almadı mı sizi" diye sordu.
- "Yok" dedik "turist bekliyormuş"
- "haa ben de mesafeyi beğenmedi de almadı sandığım için birkaç laf diyecektim" dedi.

Polemiğe meraklı bir şoför olduğu izlenimi bıraktı bende. Neyse, ben ön koltuğa oturdum, bir de ne göreyim. Torpido gözünün üstüne kocaman bir "Sigara içmek yasaktır" sticker'ı yapıştırılmış. Öyle bir sticker'ı, arabasına hiç acımadan yapıştıracak birisi sigara kullanmıyor olsa gerek diye düşünüp, gözlemlerime sağlama yapmak üzere şoföre sordum:
- "Sigara kullanmıyorsunuz herhalde" dedim.
- "Evet" dedi, "sigara içmiyorum".

Gözlemlerimin doğruluğunu ölçtüğüm için rahat bir şekilde sustum. Tam o sırada Dolmabahçe Sarayı'nın önünde nöbet tutan askerlerden açıldı konu. Biz herhangi bir fikrini sormamıştık şoförün kendi aramızda konuşurken ama adam başladı yorum yapmaya:
- "O askerlere acıyorum ya." diye girdi söze "yanlarında fotoğraf çektiriyor cıbıldak karılar, adamlar hiçbir tarafını kıpırdatamıyor bile".

Bu tuhaf yoruma Savaş soru ile döndü:
- "E ne yapacak asker, tecavüz mü edecek sanki hareket edebilse?"

Şoför gülmeye başladı:
- "Dağ başında mıyız abi, tecavüz etmek o kadar kolay mı."

Haa, yani dağ başında her şey mubah. Bunu ima etmeye çalışıyor galiba şoför. Tipi de saçlarını kısacık kestirmiş bir Al Yankovich tipi (gözlükler aynı onunkisi gibi, numarası biraz daha yüksek sadece.) "İyi ki üç erkeğiz" diyorum içimden.

Sonra Levent'e gelince, iniyoruz.

3 yorum:

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

Siz en koyu tarafından vurmuşsunuz ben olsam, kıpırdasa ne yapacak çıplak karıları mı örtecek yada siz toplaşın resminizi ben çekerim mi diyecekti. Hem hiçbiryerini kıpırdatamıyor ne demek yaa. Ey erkek milleti sen ne köküne kibrit suyu cinsindensin de bilen yok !!!

Ned Dorsey dedi ki...

Hmm ama biraz sert olmamış mı? Ben de erkek milletinin bir vatandaşıyım yani. Bilmem ki şimdi, bizim gibilerin de köküne çamaşır suyu mu?
Yok yok. Öyle olmasın. :)

fairway dedi ki...

Köküne kirbit suyu olursa sizler de olamazsınız :) Bu arada askerdeyken bizim bölüğe cumhurbaşkanı muhafız alayından bir asker gelmişti onun anlatmasına göre 8 saat ayakta hiç kıprdanmadan durduklarını ayaklarına iğne yapıldığını(ağrıya dayansınlar diye) ayrıca orada nöbet bekleyen nöbetçiyide gözetleyen bir nöbetçinin olduğunu(hareket etmesin vs diye) söylemişti. Yani oraya düşene allah yardım etsin... He bu arada kızları da alııın askeeeereee...