Perşembe, Mart 06, 2008

Taksilerin "Geçiş Önceliği" var mı?

İsmi bizde saklı bir arkadaşımız bir yakınını hastaneye götürürken bir taksici tarafından sıkıştırılıyor. Hani şu sağa dönüşlerde/sağdan girişlerde kuyruğa girmeyip sıranın en baş tarafına burun sokarak yola girmeye çalışan modellerden bir tanesi denk gelmiş. Burnunu dayayan taksiciyle aralarında bir diyalog yaşanmış ve....

Yazışma aşağıda:

BAŞVURU TARİHİ : 02/03/2008 11:19:28
BAŞVURU AÇIKLAMASI :
1 Mart 2008 Cumartesi akşamı Ümraniye trafiğinde normal seyir halinde iken bir taksi tarafından tehlikeli bir şekilde sıkıştırıldım. 34 TBU 91 plakalı taksinin şoförünü uyardığımda, "sen keyfin için geziyorsun ben ekmek parası kazanıyorum, ben geçerim" cevabını verdi.
Sorum şu: İstanbul trafiğindeki taksilerin diğer araçları sıkıştırıp önlerine geçmelerine imkân tanıyan bir geçiş üstünlüğü var mıdır?
Kanunda ya da belediye düzenlemelerinde böyle bir yol üstünlüğü tanımlanmış mıdır? Taksici esnafına belediye eğitim vermeyi düşünmekte midir? Bu eğitimlerde "medeniyete giriş" ve "başkalarının hakkında saygı" gibi kavramlara yeterince yer verilmekte midir?

imza (ismi gizli)


Gelen cevap ise şöyle:

Sayın (ismi gizli);
Başvurunuz Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü'ne iletilmişti. İlgili müdürlüğün cevabı aşağıdadır.

"Söz konusu şikayet üzerine 34 TBU 91 plakalı ticari taksi sahibine ve şoförüne bu tür şikayetlere mahal vermemeleri konusunda gerekli yasal uyarı yapılmıştır. Ayrıca 2006 yılında 6000 2007 yılında 8000 taksi şoförüne eğitim verilmiş olup eğitim sonrasında yapılan sınavda başarı gösterenlere ticari araç kullanım belgesi verilmiştir. Bu kapsamdaki eğitim çalışmalarımız da devam etmektedir."
Bilgilerinize...

3 yorum:

h k dedi ki...

İlginç bir yazı olmuş, şöyle ki bugün bindiğim dolmuşu trafik polisi durdurdu ve "tehlikeli araç kullanmaktan" anons yapıldığını söyleyerek ruhsatı aldı. Binerken söylenen şoföre yolculardan birisi "trafik canavarı gibi kullanıyorsunuz" deyince şoför "o zaman hususi arabaya binecen abla" dedi pişkince.
bende dolmuşçuların trafik canavarı olma hakkı var mı diye yazacaktım bloğa ama toplu taşımacılarda genel bi sorun bu galiba...

Mine Yaman dedi ki...

en azından Ulaşım A.Ş. bu konularda hassasmış gibi.

Ned Dorsey dedi ki...

23 Nisan'da hani çocukları politikacı falan yapıyorlar ya, bi gün seçiceksin, taksiciler, dolmuşcular, minibüscüler, otobüs şoförleri yolcu olacak; yolcular da şoför.

Vericekler çoşkuyu,
Verecekler çoşkuyu.

Tarih önerisi olarak da 1 Nisan'ı öneriyorum. Var mı katılan?: )