tag:blogger.com,1999:blog-25594433.post195129700941901000..comments2023-09-07T18:18:28.764+03:00Comments on Otobus: Otobüsün ABC'siNed Dorseyhttp://www.blogger.com/profile/00496648162961641557noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-25594433.post-85395038765598202302007-02-07T18:32:00.000+02:002007-02-07T18:32:00.000+02:00Onur otobüsü bulmaya gitti herhalde Antalya'ya. Şo...Onur otobüsü bulmaya gitti herhalde Antalya'ya. Şoförle muavine ABS eğitimi vermeye:))Ned Dorseyhttps://www.blogger.com/profile/00496648162961641557noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-25594433.post-8385399093089765772007-02-05T12:31:00.000+02:002007-02-05T12:31:00.000+02:00Gerçekten öle bişi var mı? ABC diye, hadi canım......Gerçekten öle bişi var mı? ABC diye, hadi canım... :)<br /><br />'Beyfendi bana döndü. Ben biliyorum ABS yi ama muavin söyleyince ABC diye, sanki yeni bir teknoloji çıktı diye düşündüm diyip gülmeye başladı...'<br />Yazıııık :))Mine Yamanhttps://www.blogger.com/profile/08357608376540810508noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-25594433.post-10302640336607056022007-02-04T19:49:00.000+02:002007-02-04T19:49:00.000+02:00ABZ değil miydi o?:pABZ değil miydi o?:pNed Dorseyhttps://www.blogger.com/profile/00496648162961641557noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-25594433.post-14845066261043521882007-02-04T17:16:00.000+02:002007-02-04T17:16:00.000+02:00ABC, taşıt araçlarının her türlü yük durumunda büt...ABC, taşıt araçlarının her türlü yük durumunda bütün yol koşullarında ve çeşitli süratlerdeki zorunlu durumlarda yapılacak ani frenlemelerde tekerleklerin kitlenmesini önleyerek direksiyondaki tam hakimiyeti sağlayan bir sistemlere verilen ad. ABC, Almanca Antiblockier-compound veya İngilizce Anti-lock Braking Component ifadelerinin kısa yazım biçimidir. Kilitlenmeyen fren mekanizması anlamına gelir.<br /><br />ABC fren durumunda her bir tekerleğin devir sayısındaki değişikliği bir kontrol ünitesi aracılığı ile denetleyen bir mekanizmadır. Dönüş sayısının ani düşmesi (örneğin kaygan zeminde fren yapma durumunda) ve tekerleğin kilitlenmesi durumunda kontrol ünitesi otomatik olarak fren basıncını düşürür. Tekerlek tekrar hızlanınca fren basıncını tekrar yükselterek tekerlek frenlenir. Bu aşama saniyede birçok kez gerçekleşir. Sağ ve sol tarafın ayrı zeminlerde olması halinde bile (örneğin sağ tekerlekler ıslak sol tekerlekler kuru zeminde) herhangi bir kilitlenme veya kayma söz konusu değildir. Bu sayede direksiyona hakimiyet tam, fren mesafesi oldukça kısadır.<br />1988 yılında Alman Mercedes-Benz firmasının geliştirdiği bu mekanizma öncelikli olarak ağır vasıtalarda Tırlar ve otobüslerde uygulamaya konulmuş 1995 yılının ikinci yarısında 1996 model binek otomobillerde kullanımıyla yaygınlaşmıştır. İlk olarak Mercedes CLK 200 ve 230 larda kullanıma sunulmuştur. 1998 yılında 10 yıllık patent sürecinin sona ermesiyle ABS adını alarak diğer markalarca da kullanılmaya başlamıştır. <br /><br />Sanırım senin muavin olayın ilk versionundan haberdardı. Deermisim.Vatansız Kralhttps://www.blogger.com/profile/03556379176549059244noreply@blogger.com